torsdag 4 november 2010

Hundar, ibland blir jag så trött på dem!!,

Ibland blir jag redigt trött på att vara hundägare!! Det infaller oftast med att jag ska städa huset.Tänk så mycket enklare städningen skulle vara om man inte hade 3 hundar som just nu fäller, strimlar leksaker, skrynklar alla mattor, gör leriga tasspår i den vita trappan(hur tänkte vi när vi målade golvet i hallen och trappan till övervåningen vit?!) och lämnar huset fullt av benflisor av ett älgben som jag av min godhet gett dem i hundgården, men som de valt att i ett obevakat ögonblick släpa in i vardagsrummet.
Fast just nu är jag mest trött på Oya, som förutom att hon strimlat en leksakskanin, en fårskinnsfäll och ett paket pappersnäsdukar, faktiskt grävt ett hål i trägolvet i arbetsrummet! Hur lagar man hundgrävda hål i trägolv? Någon som vet? Fast diarrén på två mattor det var inte Oya,det var Flisa.kanske tål hon inte ben så bra längre, suck!
Så huset såg i morse ut som en illa städad hönsgård! Det finns några Bassetar och Breton till salu här på Kynakulle, BILLIGT! Det är REA på dem skulle man kunna säga!
OM vi nu inte hade 3 hundar så skulle mitt just nu nystädade hus få vara så här rent och fint i säkert en vecka. Men nu vet jag att det på sin höjd varar tills i kväll!

Vi fick en hälsning från Envisa Ebba i Tvärred. Hon hade i ett obevakat ögonblick lyckats slita loss en golvlist och använda den som tuggben!! Trodde inte att Bassetvalpar kunde vara så galna!! Ledsen att vi inte talat om för våra valpar att de inte fick demontera golvlister!! Julia -hur uppfostrade du dem egentligen, sa du aldrig nåt om golvlister, du heller???!

Men men för det mesta är det ju roligt att vara hundägare. Så man får väl välja mellan att ha det fint och ha det roligt, som vårsupermusikaliska körcoach Anna-Maria, brukar säga. Hon har ett trumset i köket och en bas i vardagsrummet! Lortiga hundar eller trumset i köket, det är bara att välja, om man vill ha ett roligt liv men inte ett så fint hem......
Annie

1 kommentar:

  1. Tag två, betala för en, eller ;-)?
    Fast vid närmare eftertanke har jag nog tillräckligt med hundar alldeles för ögonblicket. I väntan på BAN nummer 2 fick det bli en Griffon Nivernais. Snacka om att tugga och strimla! Men våran BAN är alldeles salig...

    SvaraRadera