söndag 7 november 2010

Spårhunden Oya


I dag har Oya och jag varit på sista träffen av den mycket lärorika Grundkursen i lydnad på Brukshundsklubben i Falun. Den sista gången firades med en skogsdag. Personspår. Jag gömde mig och Oya spårade mig. Sen gömde jag en leksak och Oya spårade upp den med. Lätt som en plätt sa hon! HUR kan hon veta hur hon ska göra? Vi har aldrig spårat förut. Julia och Flisa är ju duktiga på Viltspår men Oya har vi aldrig testat. Jättekul, jättekall men lärorik dag i skogen!
Fast Flisa grät på dörrmattan när jag tog fram spårselen och bara Odrägliga Oya fick följa med men inte hon! Hon som älskar att spåra!!! Julia sov och struntade just då i vad Oya och jag gjorde för hon var trött och sliten efter att ha sprungit minst 2 mil igår när Husse och Lillhusse var ute och jagade med henne. Så trötta hundar har vi nu i korgen!!
Alla hundar på kursen var fö jätteduktiga och spårade sina mattar, hussar och leksaker. Alla hade roligt idag! Bra för både Matte och Oya med denna kurs. Vi ska nog fortsätta i vår.
Annie med djupfrysta tår

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar