måndag 23 maj 2011

MEN vad är det här? En Pointervalp?!


Inte kan vi sluta sörja vår Oya. Aldrig har jag sörjt en hund på detta vis. Saknar henne varje dag!
Men nu blir det en ny fågelhund i alla fall fast jag envist sagt" ingen mer valp i den här byn med alla tåg!" I alla fall ingen mer jakthund och framför allt ingen fågelhund. Varför inte Mops eller Fox Terrier eller nåt som håller sig hemma. FAST ska det bli en fågelhund till då ska det vara en Breton......MEN ska vi ha en valp till så måste det bli nu. I höst har vi inte tid, då får vi vänta till nästa vår, men då ska vi ju kanske para Julia igen, så då blir det om 2 år, men nej ingen mer hund....
Vilket velande!!
Medan jag har velat har Husse dammsugit marknaden på Bretoner och Pointrar. Bretontikvalpar finns inga till salu varken här eller i Norge nu. Pointertikvalpar av den rätta sorten som jagar både i skog och på fjäll finns egentligen inte heller.(Husse ville ju ha en Pointer redan när vi köpte Oya, det var ju jag som tyckte att storleken hade betydelse. En LITEN fågelhund gick jag med på).
Men så fick vi erbjudande att köpa en finfin liten Pointertik från V-skalets kennel och jag har väl aldrig sagt nej till en valp så nu ska hon komma. V-skalets Kajsa Kavat. Så nu blir det en valp till sommaren och Husse får sin Pointer. Nej faktum är att det blir TVÅ valpar. Sonen har köpt en Finsk Stövarvalp och de ska bo hemma i sommar båda två, när sonen sommarjobbar i Ludvika. Fast sonen säger att stövarvalpen som fö heter Elof, ska vara med honom på jobbet, han och Elof ska räkna träd eller nåt.
Så snart är det slut på friden i detta hus Ut med mattorna igen och fram med alla kompostgrindar! Och göm alla skor och annat tuggbart .......SUCK!
Fast egentligen blir det ju himla kul det tycker jag ju, men säg det inte till nån....
Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar