måndag 17 oktober 2011

Livsfarliga Kajsa

När jag kom hem från jobbet i fredags, upptäckte jag att lampan var släckt i hundrummet. Konstigt, tänkte jag för mig själv, vet att jag tände, typiskt dessa miljölampor håller inte länge. Sen fick jag se en helt omotiverad sladd mitt i rummet. Kollade lite bättre och upptäckte till min fasa att det var sladden till taklampan!! Kajsa har alltså hoppat upp, tydliga krafsspår på väggen, tuggat i sig både kontakt, sladd, väggfästen, allt var i små smulor. GHAAAA tänk vad som kunde hänt? 220 volt rakt i nosen hade gett oss en förkolnad Pointer, kanske en förkolnad Basset och ett nedbrunnet hus!!! Så vi bara tackar vår Herre för att hundskrället tydligen lyckats få ur kontakten ur väggen innan hon började tuggprocessen.
Oroligt undrar vi nu hur länge denna slyngelålder tänker pågå och hur lång en Pointer kan bli?? Att äppelkakor och korvar försvinner från bord kan jag liksom inse, hon är högre än en Basset eller Breton, men taklampor???!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar