onsdag 3 juli 2013

Tävlingen

Jaha då har vi tävlat då, Pointern och jag! I söndags tidigt, var vi där på brukshundsklubben och gick banvandring. Blev glad, för alla skyltar som man skulle gå efter kunde vi jättebra och hade övat på. Över 30 hundar var anmälda i nybörjarklassen. Vi hade startnr 24. Tänkte när jag kollade alla hundar före mig, att det här blir lätt alla moment kunde vi och inget var svårt, hemma i trädgården alltså. Men tänk när Kajsa och jag gick banan då blev det så trassligt, hon kunde inte sitta framför mig plötsligt och vi krockade, rev konerna i slalom, glodde lite efter fåglar, nosade och gjorde alldeles för stora svängar i cirklarna.. Och mest kritik fick jag för att kopplet var för sträckt. Håhåjaja. Men vi kom inte sist och vi blev inte diskade. Det kan man tex bli om den lilla vovven väljer att sätta sig och kissa omsorgsfullt och länge mitt framför domartältet. Det gjorde faktiskt en hund! Nu är det väl så att vi aldrig kommer att ta några priser i Rallylydnand, då får jag nog skaffa en Pudel eller Jack Russel, men Kajsa tycker att det är kul och vi får öva på kontakt, och det är nyttigt för alla hundar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar